int_CM_mic

Cosmin Munteanu

Un paragraf despre tine..
Despre mine, nimic deosebit: am gustat la început din fotografie cu ajutorul unei compacte digitale dar mi-a făcut cu ochiul Zenitul tatălui meu care şedea cuminte în dulap de multă vreme asteptând să-l readuc la viaţă. A fost de ajuns să nu mă mai despart de fotografie, şi de cea pe film în special. Deşi ulterior am continuat şi cu o camera SLR digitală formatul 135 (35mm) mi-a ramas mereu alături.

Site personal..
N-am fost interesat în mod deosebit să-mi fac reclamă prin intermediul vreunui site. Am postat pe diverse site-uri, în principal pe http://fotomozaic.ro/ iar de doi ani am început un blog în imagini pe http://cosminovidiumunteanu.wordpress.com/.

De ce faci fotografie de stradă?
N-am ales de la început fotografia de stradă. “La începuturi” fotografiam orice, inclusiv pe film. Cu timpul, fiind mai la îndemâna am fotografiat ceea ce mă înconjoară. Acesta era, şi este oraşul. Cu timpul, studiind mai mult fotografia m-am îndrăgostit de acest gen.

Care sunt elementele cele mai importante care definesc Fotografia de stradă?
Fotografia de stradă, alături de cea jurnalistică şi documentară, după mine pune cel mai bine în valoare menirea acesteia, şi anume acela de a înregistra momentul, clipa unică, irepetabilă, reală. Lipsa regiei, a postprocesării masive, exagerate, fac ca fotografia de stradă să fie una credibilă. Prezintă lucrurile aşa cum sunt. Fotograful doar decupează fragmente din realitate prin modul în care-şi îndreaptă obiectivul camerei, prin felul în care-şi compune cadrul, evident transmiţând în acest fel mesajul dorit. Se poate aborda o paletă largă de subiecte mai mult sau mai puţin actuale din politică, relaţii de muncă, dragoste, religie şi în general orice ţine de condiţia umană chiar dacă omul nu apare în carne şi oase în fotografie şi din care ironia, umorul, absurdul, tragedia, câteodată sarcasmul nu lipsesc.

Ce tehnică foto recomanzi (tip aparat, obiectiv…)? Care ar trebui să fie “kitul de fotografie” minim pentru fotografia de stradă?
Aş recomanda cel mai mic şi silenţios aparat cu cel mai mare “senzor” şi-un obiectiv cât mai mic și “rapid” (“luminos”). Mic, pentru a fi mai comod de purtat cu orice ocazie, silenţios pentru a fi cât mai puţin reperabil, deşi de multe ori în larma străzii şi unul mai zgomotos nu atrage atenţia. Prefer un senzor mare pentru a permite o cât mai mare flexibilitate în timpul actului fotografic (câmp de profunzime îngust sau larg, după preferinţe, interval dinamic bun şi o sensibilitate mai mare la lumină), obiectiv “luminos” din nou pentru a-i permite fotografului să-şi pună cât mai bine în valoare creativitatea (câmp pe profunzime mai mic, când e cazul, posibilitatea de a fotografia în condiţii de lumină mai scăzută fără a fi nevoie de un timp prea lung de expunere, plus calitatea unei imagini realizate cu ajutorul unui “prime luminos” mai bună decât a uneia realizate cu un obiectiv cu distanţă focală variabilă). Pentru mine formatul 135 mi se pare cel mai potrivit (fie pe film fie pe digital).
Un kit cu un obiectiv (echivalent format 135) 50mm sau/şi 35mm. Eventual mai puteţi include un 28mm sau poate chiar un 24mm pentru situaţii mai speciale, unghiuri mai deosebite, dar folosit cu discernământ pentru că acestea, mai ales cel de 24mm produc deformări.

Fotografi de stradă renumiți..
Printre fotografii ale căror fotografii le îndrăgesc se numără: Eliott Erwitt, Martin Parr, Richard Kalvar, Constantine Manos, Andre Kertesz, René Burri, Henri Cartier-Bresson, Sebastiao Salgado, Jill Freedman, Richard Sandler 
şi nu în ultimul rând fotografii din comunitatea “In-Public”  (plus mulţi alţii pe care nu i-am menţionat).

Câteva imagini semnate Cosmin Munteanu:

Posted in Noutati and tagged , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *